Dubbelt Wahlberg!

Yees, i lördags var jag och Johan på Lindesberg med våra hästar. Anlände i tid, och båda hästarna värmde bra. Först ut var Livia i ett lopp hon kunde jogga hem..
Gick riktigt fort första 500, vill helst köra ensam i ledningen, men varvet kvar så blev travet lite knakigare och vi landade på 2.17. Men vi vet vad problemet var och hästen vann ju trots allt lätt med 2 längder :) Duktig flickor vi är!

Loppet efter gick min egna häst. Efter mycket om men så gick starten i väg och jag tog hand om ledningen. I första kurvan så fick Jarmo sin obligatoriska galopp och Mr Aftereight gick till ledningen. Jag tröck på henne till 500 kvar, då han hoppade och jag fick täten igen. Hon låg i rygg på mig och utvändigt jobbade Joas Pontus upp. In på upploppet blev det lite nervöst, ville inte släppa ut henne i rygg men samtidigt var jag tvungen för att inte bli omsprungen av Joas Pontus.
Mr Aftereight tog sats, men fick galopp igen 100 kvar. Vågade knappt driva till slut då det var nära galopp, men vi vann i alla fall på superssega 2.08!
HAHA! Vet inte vad det var med min häst, han var allmänt seg hela dagen tycker jag. Hade jag vart tvåa på 08 hade jag blivit skitsur tror jag, men nu vann vi :)
En dubbel så där på eftermiddagen var inte fel!
Lopp 3 och 4 hade vi, men fick vänta till lopp 11 för att få fram resultatlistor och kunna hämta ut cashen.. Riktigt dåligt faktiskt! Annars funkade de bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0