En alldeles egen

Jag vill ha en egen häst så otroligt mycket. Jag längtar efter de så att jag håller på att spricka! Har pengar. Jag har kunskap. Men tiden finns inte. Det är kolmörkt klockan fyra. Hur ska jag hinna träna en häst? Ensam i i totalt mörker. Det funkar verkligen inte. Att be någon i stallet om hjälp så ofta som jag då kommer behöva finns inte på kartan. Då blir det ju inte jag som tränar i alla fall. Då kan jag lika gärna ha det som jag har nu.
Jag vet att jag får åka till Ålsta och köra/rida hur mycket jag vill. Hästarna där är så underbart roliga och alla har så annorlunda personligheter. Man kan liksom inte låta bli att fastna för dom. Men det är inte samma sak som en egen.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Kör lopp kan jag ju i alla fall glömma i ett år nu.. Vem vill sätta upp mig liksom?
Antar att jag snällt får vänta tills plugget är klart.. Kanske får jag väntar för alltid.

Idag var det stallet för hela slanten. Vi jobbade på som dårar på morgonen och blev färdiga på mindre än två timmar. Sen körde jag United med Sandra och Atticus. Efter lunch blev det uppsittnig bakom min lilla Image :) Sandra red ponnyn Maverick Ås. Haha, vägrar gå förbi utgången!
Inte en enda häst hade rullat sig i den underbara leran heller! Loving räknas i och för sig inte.. ;) Alla fick sig en borstning också.
När jag kom hem hann jag fota nästan alla bilder till skola också! Nu är jag helt död. De tar på krafterna att ligga på topp! I alla fall när man inte är van...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0