Tidpunkten styr allt

Det är sjukt jobbigt när det börjar bli mörkt ute. Min kropp och hjärna är efterblivna och förstår inte att man ska sova på natten och vara pigg på dagen. Jag somnar nästan på varenda lektion. Sen nu vid niobläcket så börjar jag bli pigg, så får jag liksom sitta och ta igen de som jag inte gör i skolan. Just nu är allting bara allmänt segt i plugget, det känns inte som om vi gör någonting. Vi har typ arbeten och prov att göra, men de är så tråkiga uppgifter att man nästan spyr på dom.

Samtidigt så har jag lite press på mig. Jag får fyra slutbetyg nu till jul och får jag MVG på de sista delarna i tre av dessa ämnen så får jag också detta i slutbetyg. Det känns jobbigt, jag måste verkligen prestera MVG den här gången! Rätt jobbiga ämnen också, naturkunskap A, samhällskunskap A och mediakunskap. Engelskan har jag ingen chans i att få högsta betyg. Jag bryr mig ärligt talat inte så mycket om de.
Engelska är liksom ett av dom ämnen som jag verkligen vill kunna med tanke på mina drömmar och framtidsplaner. Jag har inte lärt mig någonting sen jag gick i 8:an tror jag, några glosor kanske. Positivt? Skulle inte tro de..
När en tjej i min klass sa till vår engelskalärare att hon trodde att hon skulle få IG i nationella så svarade hon: "Nej, de klara du." Och så gick hon. Hallå?! Cp-kärring, hon snackar sämre än mig..

Imorgon är det Valla. Jag funderar på att strunta i att åka in. Det är skitkallt, tar hundra år att åka hem + att jag antagligen får vara där halvt ensam. Men jag måste dit! Fett fina lopp ju. Och jag saknar kameran.

Nu ska jag försöka komma in i sovcirkeln igen, måste plugga lite till först. Jippie..

// Emma Wahlberg

P.S. Kolla, jag kommer ihåg att underteckan. Nästan iaf.

Kommentarer
Postat av: Sara

Okej fan va najjs ! :)

Det ska släppas runt 50 band till..

Ska du me då? ;)



Puss <3

2008-11-25 @ 22:14:11
URL: http://toxic08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0