Träna häst on my own?

Fick hem ett brev från min hemmabana igår med någonting angående mitt telefonnummer. På lappen stod de också att jag måste lämna in en ansökan om min licens senast den 1 december. Jag visste att de skulle höja åldersgränsen på F-licensen och att "vi" från första januari får köra alla kategori 4-lopp, men på lappen stod de också att man från och med nästa år om man gått B-tränarkurs, får ha två egenägda hästar i träning med F-licensen. Det betyder att jag kan äga och träna en egen häst!
Det där med egen häst är också svårt just nu.. Vi skulle ju köpa en pålle tillsammans, men nu blir det ju som sagt inte så. Jag funderar på att köpa en egen, det ska jag, men jag vet inte när. Ska jag vänta tills vintern är över eller tills jag gått ut skolan? Det är svårt.. Kanske är det svårt att hitta en fin häst på våren också, vad vet jag.
Vi får väl se hur det blir på den fronten, men det blir nog inte någon häst nu på ett tag i alla fall. Jag har så mycket annat som jag vill göra och tänka på, så vi tar det först! ;)

Nu sitter jag som sagt och skriver i skolan igen. Har typ 3 timmar hål, jippie! Kul när man inte har något att plugga på eller så. Jag fördriver alltså min tid med mina vanliga sidor; bilddagboken, facebook, travronden, travnet, några ifokussidor och bloggen såklart!
Det är sjukt kallt i vår skola men "värmen har ju inte kommit igång ännu". Nähä, hur jävla lång tid ska de ta då?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0