Ett besök i kammaren

Det är så sjukt jävla kallt på mitt rum. Min händer är så kalla att jag knappt kan trycka på tangenterna.

Idag var vi i riksdaghuset med klassen. Eller ja, halva klassen i alla fall. Jag förstår att alla inte kom. Och de gjorde dom helt rätt i. Även fast jag inte är så politiskt intresserad så försökte jag att lyssna och i alla fall spela aningen intresserad, men jag gav upp efter några minuter, när vi satt där i den jävla iskalla kammaren som "man känner igen från tv". Nu har man sätt de hur det ser ut i alla fall. Ingenting för mig att bli ledarmot alltså.

Vi slutade vid 11. Jag bestämde att det skulle bli taco bar till lunch, så vi käkade ett jävla tag innan vi drog ut i stora staden för att leta upp några roliga julklappar till den äldre generationen. Jag hittade inga, inte ens dåliga. Det var liksom.. tomt. Brudarna drog hem sen men jag stannade kvar en stund själv. Letadnde gick inte direkt mycket bättre så jag tröstshoppade ett par svarta pumps till mig själv istället. 199 :- stod det på den oranga prislappen. Min plånbok blev för en gång skulle glad :)
Jag möte upp mamma i Kallhäll och stohandling stod på schemat. Fast i våran familj kan man liksom inte storhandla eftersom vi bara är tre stycken. Mamma fyller nämligen år på lördag och skulle väl kirra middag men jag blir nog inte hemma tror jag, möjligtvis på förmiddagen.

Jag bloggar inte så mycket häst här längre. Jag vet inte om det är uppskattat eller inte. Jag tror faktiskt att alla som läser min blogg på något sätt har koppling med ordet häst. Anledning: 1. Jag är inte så mycket i stall längre. 2. Jag får nog med att minst skriva ett A4 i veckan om häst och trav på travnet.
Nu får liksom lägga tll två extra-klick om ni är intresserade av att läsa om de. I need your click, läsarsiffrorna är liksom viktiga! Man vill ju leda. I alla fall hos gästbloggarna.
Jag måste bli bättre på att komma på bra rubriker. Så jag övar helt enkelt på min personliga blogg från och med.. nu! Rubriken sätter man alltid dit sist. I alla fall en duktig journalist. Eller en duktig Emma. Som glömmer att singera sina inlägg på travnet. Så jag övar på de här också!

// Emma Wahlberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0