Vänner är det finaste som finns

Emma har nostalgikväll på sitt rum! Det är då man sitter framför datorn, lyssnar på låtar man tyckte var bra för 1 år sen, tittar på gamla bilder och minns. Minns de tider man tyckte så mycket om. Tiderna då man inte hade några bekymmer. Jag kan ju inte direkt påstå att jag har mycket problem i mitt liv, men som mindre så var liksom allting så fantastiskt och kul. Ibland kan jag faktiskt fundera på varför det är så. Visst, man blir äldre, tänker på ett annat sätt och vill andra saker, men det kan ju inte vara den enda orsaken, att man växter upp. Människor förändras. Detta är såklart både bra och dåligt. Oftast bra.

Jag saknar tiden då jag var runt 12-14 år kanske. Då hängde man med alla dom man älskade hela tiden. Älskade. Fy så hemskt det var att skriva det ordet. Jag skrev det utan att ens fundera. Älskar jag inte de ja gjorde förut? Jag syftar nog mest på stallet och allting runt omkring,  hästarna, tävlingarna och alla vänner. Även fast dom som hänger där är ungefär 3-4 år yngre än mig så förstod jag idag att det är riktiga vänner, såna som man kan skratta med, såna som lyssnar och finns där. Jag älskar stallet. Jag älskar hästarna. Jag älskar mina vänner. Jag gör verkligen de. Det som är så otroligt synd är att jag inte har förstått detta förens nu. Bättre sent än aldrig va?
Jag har bestämt mig för att aldrig mer strunta i mina vänner. För dom är det finaste som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0