Dewey the star

Guess where I am? På mammas jobb! Mitt nya favoritställe..
Igår såg jag High School Musical 3 efter jag fikat med Anja och Felizia, tillsammans med Amy. Jag kan faktiskt inte påstå att jag tycker dessa filmer är bra, men låtarna gillar jag och då blir allting liksom okej. Den var i alla fall som förväntat, mycket töntig handling men ändå så kan jag inte låta bli och tycka att den är lite bra.

Jag ska in till stan idag också. Blev inget shoppande igår (en tröja, halsband och vantar räknas inte;) så det blir mer av den varianten idag med Matilda.

Läste på travrondens hemsida att den fantastiske jänkaren Deweycheatumnhowe endast ska göra ett fåtal starter till innan han stallas upp som avelshingst på Walnut Hall. Om allt går vägen så är det tänkt att han ska tävla tre lopp till och hittills så har han vunnit 21 av sina 23 starter. Stämmer detta så gör hästen blott 26 starter i sitt liv. Är det inte fantastiskt? Fast på vilket sätt vet jag inte riktigt, om det är positivt eller negativt alltså. På andra sidan Atlanten gör man ju ofta så här med de riktigt bra hingstarna, efter att ha vunnit i princip allt så går dom till avel som 3-åringar.
Hästarna hinner då inte gå sönder och då mår såklart hästen allmänt bra. Kanske är de en spelande faktor till hingstens avkommor? Att de amerikanska hingstarnas gener blir bättre på något sätt. Kanske är det lite långsökt, men man kan ju alltid fundera..  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0