Runt i cirklar

God kväll gott folk!
Idag har jag som sagt varit på Täby och fotat lite galopphästar. Inte direkt min grej, men det funkade i alla fall!
Jag vill uppmana alla mina läsare till någonting: börja aldrig med något inom galoppen!
Dessa stackars nervvrak studdsar runt, runt med uppspärade ögon och på ryggen så sitter det en ryttare som skriker och slår utan dess nåde.
Det gick ju knappt att fota prisutdelningen för att hästen bara stod och hoppade, i vartenda lopp! Det var i och för sig bara fem stycken men ändå.
I varje lopp så var det säkert två hästar som inte ville defilera (om man nu kallar det så i galoppen?) så en skötare fick gå ut och dra fram hästen med grimskaft tills jockeyn fick igång den. Det värsta av allt är väl ändå att små 2-åriga hästar får kuta runt på en dirt trackbana i 1200 meter hur fort som helst.
Jag ska inte påstå att travsporten är bättre på den punkten, de tävlas med 2-åringar där också och jag är inte för det någonstans.
Men att rida på en sådan liten häst. Det är näst intill absurt. Stackars djur. Det kan ju inte vara sunt för hästen att vara så stressade 24/7.

Tillbaks på redaktionen så redigerade jag mina bilder som jag gillade och tröck in dom arkivet, sen blev det hemfärd.
Nu har jag precis käkat och ska skriva klart mitt skolrepotage. Inte taggade någonstans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0