Reden - ny stjärnjockey?

Idag är det sista dagen med gänget. Precis som förra veckan så känns det nästan lite sorligt. Man känner sig liksom hemma på något sätt här, alla litar på de jag kan. Varför inte hoppa av plugget på en gång? Jag har lärt mig mer på två veckor om det jag vill lära mig om än vad jag gjort 1 ½ år i skolan. Det är precis som med trav. Man lär sig mer i ett travstall på en månad än vad man gör på Wången i 3 år. Jag lovar.

Jag började för en timme sen och har redan slurpat i mig 4 koppar te. Det är ju gratis! Ringde en galoppbrud imorse, jättetrevlig, och nu håller jag på med bildarkivet.
Kirrade nyaste versionen av Ps igår, stolt är man! Så nu är det bara en ny kamera som fattas. Hm..

Jag har inte varit i stallet på tre veckor nu. Stallen på Valla och hemma hos Svante räknas faktiskt inte. Det känns bra på något sätt. Jag vet inte varför. Det är skönt att inte känna någon press, om jag får kalla det så. Jag har haft den sen jag var 9 år.

Läste precis på travrondens hemsida att herr Redén svingat sig upp i sadeln på en häst han hittat i skogen påväg hem från travet. Haha, vilken härlig kille han är alltså!

Imorgon är V7:an från Jägersro. Ska man kanske bänka sig framför tv:n? Ska klippa mig och slinga håret klockan 10 i Bålsta också. Smart mamma, bra tid på en lördag! Kanske har jag blivit anningen lat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0