Mattesnillet är på g

Har precis haft min 40-minuters mattelektion och vet ni? Jag fattade lite grann och kunde lösa talet på tavlan! WOOHOO det är fan helt fantastiskt, har väl inte hänt på år och dar att lilla Emma har förstått vad x+3x-8360=976x är. Sen när jag skulle hjälpa Evelina med ett tal som jag redan gjort så gick de inte allt för bra. Hm.
Har börjat knaprat i mig sån där omgea-3 tabletter igen, mamma har fan rätt. Man blir 100 gånger trevligare och gladare av dom. Prova, de funkar faktiskt!
Idag fick jag sova en timme längre än vanligt, tänk om det var så varje dag. Jag är fan pigg :) En timme gör asmycket på morgonen.
Jag sitter här och funderar om de blir någe Valla idag. Har fan inte varit där på en vanlig travdag på över en månad! Inte så jävla kul att knata runt där själv, och min pojkvän verkar ha en tendens att vilja slippa mig dessa onsdagkvällar. Så jobbig är jag faktiskt inte. :)
Have to plugga lite samhällsekonomi också. Stallet needs me to. Lajsan fick trava ett varv igår, fast hon kom på en egen gångart.
Det var typ en blandning av galopp, passgång och taktning. Passgången var snyggast. Skrittade 3 varv också. Fan, igår var det riktigt skönt att bara skritta.
Perfekt ljus ute, helt vindstilla och tyst. Sen var jag ensam i stallet också. Det är då man funderar och kommer på saker som bäst.
Tänk om jag hade Lajsan och en travbana varje gång jag skulle komma på något i skolan. Då skulle jag fan ha MVG i allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0