Takter fuskar?

Läste på Travrondens hemsida angående att Takter blir särbehandlad av STC. Detta fall gäller att Johnny kört utanför bangränsen allt för många gånger och att STC kommer att straffa honom hårdare än de andra kuskarna när detta sker.
Fram till i tisdags så har Takter kört 1.319 lopp iår och 24 gånger har han fått 500 kronor i böter för att ha kört utanför bangränsen. Detta har nästan alltid hänt i sista sväng.
Man kan då börja fundera på om Takter vill tjäna något steg in på upploppet? Gör han det med mening eller är det någon som så ofta trycker ner honom i banan? De sistnämda låter inte rimligt enligt min uppfattning.
Men så verkar det tydligen vara om man lyssnar på honom själv:

- Varför jag har blivit mer eller mindre förföljd vet jag inte. Men jag tycker att man måste ta hänsyn till en rad andra faktorer. För det första kör jag väldigt mycket lopp och väldigt många hästar som måste gå just på innerspår. i sista sväng är det många ekipage i andraspår som tar bara en liten bit av "mitt" spår och då blir det ju att man kommer innanför pinnarna. Ibland gör man inte ens det, det skakas till lite grand ibland men eftersom den lutar in i banan så betyder ju inte det att man kör på fel sida om den!

"För det första kör jag väldigt mycket lopp och väldigt många hästar som måste gå just på innerspår." Vadå är det bara hans hästar som måste gå på innespår eller? Vad är detta för kommentar?! Sämsta bortförklarningen jag någonsin hört. Man ska dessutom inte ens köra på de vita pinnarna som markerar bangränsen, men de verkar Johnny tycka är helt okej.
Man ska också tänka på att det endast är denna kusk som fått för denna böter över huvud taget (!) förutom Björn Goop som har 2 av dessa bestraffningar.
Jag står faktiskt inte på hans sida för fem öre. Sen kan jag tycka att de är lite taskigt av STC att skicka hem ett brev hem i brevlådan till Takter där de står att han kan få anntingen andra- eller tredjehandsbestraffning för sina "misstag". Kanske hade en liten varning bara räckt. Jag menar, så mycket tjänar han ju inte på att köra så pass lite innanför bangränsen, men rätt ska va rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0