update gotland

Har fixat klart i stallet och kört Pärlan nu på morgonen. Alla började i skolan idag, själv laddar man upp tills imorgon. Jag orkar inte ha ångest för det blir ändå inte bättre, one year to go liksom. Det är som det är helt enkelt!

Jag lovade ju en update från Gotland också. Ja du, vad har vi gjort då? Kom ner på torsdag eftermiddag och bosatte oss på Kneippbyn i en lägenhet som vi var sammanlagt åtta personer i. Nej, det var inte alls kö till toan på morgonen!






En normal kväll på Kneippbyn.

På fredagen var det försöken till 5-årsbaggen. Jag värmde Pärlan 2 gånger stenhårt, och i loppet låg jag utvändigt Kålmans Primavara hela vägen bara för att hålla henne lugn, och det gick vägen. Vi vann plätt-lätt på 1.57 :)
Mickas kom 3:a med Tysse i samma lopp som mig och var också vidare. Sedan var Molle och Klara 5:a i ett stenhårt montélopp.

På lördagen var det inge trav och vi gick hela dagen i Visby och shoppade lite. På kvällen åt vi middag på travet och startspåren till finalen lottades. Jag och Ylva fick välja spår först och jag drog nitlotten och fick spår 2.


Klara, Mickas, Jag och Pebblan i Visby.

På söndagen kändes hon inte riktigt lika fin i värmingen som på fredagen. Jag ville försöka få ledningen, men hon blev alldeles för taggad och hoppade. Fick ner henne och in i första kurvan så hoppade hon igen. Körde bara på säkerhet loppet igenom och slutade ändå 4:a. så bra som hon gick efter galopperna har hon aldrig gått!

Och som Tysse gick då! Ledde nästan hela loppet igenom tills Zlatan Nick gick om en bit in på upploppet. Vilken kille.
Det hände väl ungefär 9189247 grejer till under de dagarna vi var där, men mer orkar jag inte berätta.

Ikväll blir det uppladdning på hög nivå med lite party.

XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0