what to do?

Att bli hästskötare är väl inte direkt ett yrke jag hittills satsat på i mitt liv. Det är inte direkt glamouröst att gå upp runt halv 5 varje morgon sex dagar i veckan och jobba tre timmar övertid utan betalt på det. 
Men nu har jag i alla fall prövat på det, och jag gillar det verkligen. 

Det känns så jäkla hemskt att lämna hästarna där ute. Det är ju faktiskt mina hästar, inte någon annans. Inte ännu i alla fall. Frågan är ju egentligen bara hur länge man orkar. Dagarna blir rätt lika. Man är "fast" med samma människor dag ut och dag in. Jag tror inte att jag står ut med det allt för länge.

Och hur lång utbildning behöver man egentligen för att bli hästskötare? Ingen alls.. Har jag kämpat med min skolgång i onödan? Jag önskar att man kunde dela på sig och vara lite över allt. Det finns så mycket som jag skulle vilja göra på en gång att jag inte väljer något utav det. 
Väljer jag det ena, vill jag göra det andra.

XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0