when the work is done

Nu sitter jag i Melanders soffa, totalt slut.

Steep Turn var crazy igår, tog inte ett travsteg och det blev bara ett stort D över hela kvällen. Men Rollan var ju bra i alla fall, roligt för Carro :) Vi kom väl hem till gården vid 23.30-tiden och jag kastade mig i sängen på en gång.

Klockan 05.00 ringde klockan, tog mig en dusch och gick ner till stallet. Körde långsamt med tre stycken, bl a Shall Be aka Muppen som nu slitit sönder en grimma till.. Not my problem. Sista dagen som sagt, så jag tvättade upp alla saker och donade lite grann.

14.00 gick bussen in mot Vallen. Värmde första i vagn med Cleanan, stenpullade på rakorna. Red 1000 meter i andra, för nästan för lat. Konstig brud det där. Anna strök sin efter provstarten och jag blev själv där framme. Stickan och Jim kom som skjutna ur en kanon och jag la mig i rygg på dom lite snyggt.

Tyckte allting gick super tills vi var i mitten av sista kurvan, hoppade helt omotiverat precis som hon gör i travloppen. Kossa! Aja, vi försökte i alla fall som Björta sa igår om Steepan.


Nu är jobbet finally över, ska bli så djävulskt skönt att inte behöva gå upp så jäkla tidigt varenda dag. Men ingen rast ingen vila här inte! Imorgon blir det kanske Rättvik, om jag orkar och på söndag ska alla saker ut ur stallet för urspolning.


XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0