Beslutsångest

Nu sitter jag här i skolan och funderar som satan på massa saker. De första är om jag ska ta mig i kragen och orka vara med på idrotten. Jag hatar det verkligen. De frågan får vänta en stund.

Det som maler allra värst i mitt huvud är: häst eller inte? Beslutsångest #1. Jag vet att ingen annan kan bestämma åt mig. Samtidigt vill jag ha folks åsikter. Jag älskar hästarna och lägger verkligen ner min själ på dom, men de tror jag de flesta redan har förstått.

Frågan är bara min framtid. Hinner jag med en häst i 3:a? Hur blir det med mitt sommarjobb om jag ska träna häst?
En sak är i alla fall säker; skulle jag skaffa häst skulle jag definitivt ta körtkort, verkligen övingsköra hela tiden. Annars hinner jag aldrig!


 Roligare med en riktig kanske?

Jag vill så gärna, men jag vill jag bli så låst? Vill jag få halvt stressa halva året när mörkret faller redan vid tretiden? Jag tror faktiskt de.
Nu när jag själv läser vad jag skrivit så låter det som om att jag verkligen ska ha en häst. Men jag behöver någons stöd och kommentar.
Hjälp mig!

XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0