Frissan is a nightmare

Är nästan precis hemkommen från frissan i Kallhäll. Jag blev faktiskt nöjd! Även fast tjejen inte riktigt verkade ha koll på vad hon höll på med..

Det är alltid samma visa hos frisören. Man sätter sig ner och talar om hur man vill ha det, tjejen nickar bestämt och säger: "Ska vi tvätta?" Vilken dum fråga..
Man lutar sig tillbaka i den obekväma stolen och får rysningar av kylan som möter nacken mot handfatet. Frisören brassar på med lite halvljummet vatten och även fastän man tycker det är för kallt så säger man att det är lagom.



Sen är klippningen igång. Varje gång grämer man sig över hur mycket hår som ramlar till marken när mna försöker spara till långt. "Jag måste ta bort allt som är slitet."
När klippningen är klar kommer de värsta, föningen och eventuell styling av håret. Även fast man lika gärna skulle kunna gå där med lite halvblött hår eller i alla fall genomfönat så börjas de.

Den runda borsten tas fram och huvudet slits fram och tillbaka när hon fönar in håret så man ser ut som en gammal tant. Sen kommer 300 olika sprayer och medel som ska stärka håret, ibland blir det eventuellt en tuppering som inte går att borsta bort när man kommer hem.
"Sådär! 1700 kronor blir de då." Rena rama rånet säger jag bara.

Men nöjd blev jag!



XOXO, Emma.

Kommentarer
Postat av: amanda aka amzie

sv: tack. nej jag har bara skickat in en ansökan :)

2009-01-12 @ 19:55:45
URL: http://amzieblogg.se
Postat av: Andrea

Emmsan , du är alltid lika snygg!!!!<33

2009-01-13 @ 14:22:25
Postat av: Emma

Sv: Du är alltid lika söt! <3

2009-01-13 @ 17:54:40
URL: http://covertly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0