Where do I belong?

Idag har jag hängt på huvudstadsbanan mesta dels av dagen. Inga superlopp kanske och rikschampionatet kändes inte allt för stort när ungefär hälften av kuskarna inte deltog. Vad tog prestigen vägen?

Jag har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv. Som vanligt väljer Emma de sämsta tänkbara kläderna också, duktig idiot. Drog mig i alla fall hemåt efter lopp 8, då räckte det med trav för min del.

Ser du inte? Märker du mig inte alls? De minsta lilla snälla du gör emot mig kan förgylla hela min dag. Jag tror faktiskt inte at någon skulle förstå. Förutom jag. Tänk vem jag är, hur jag är och vad jag vill dig. Du har väl inte glömt allting? De sägs att man ska kämpa för de man älskar. Jag försöker verkligen. Frågar är bara hur länge jag orkar.

Skrev ett inlägg på travnet idag också, fan va bra det blir när man är skrivsugen! Allt liksom bara flyter ut på tangenterna. Jag älskar det verkligen.


Journalist?

Idag när jag pratade med Matilda och Ilse på Valla om typ skolor och utbildning så fick jag mig en funderare i bilen på väg hem. Vad vill jag egentligen bli? Ena sekunden vill jag ha ett rätt simplet jobb och en egen häst att lägga ner min själ på. Nästa sekund vill jag jobba som hästskötare hos någon bra tränare. De jag brinner allra mest för är nog skrivandet.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag att jag skulle kunna välja vilket jag ville, men hur gör man de? Vad är det bästa för mig? Jag hinner inte allt. Simpelt jobb och egen pålle kanske blir tråkigt i längden. Hästskötare kan bli näst intill slavgöra. Skrivandet skulle jag definitivt kunna lägga ner in själ på, men vilka arbetstider dom har! Hur ska jag hinna med hästlivet som jag älskar så mycket?
Jag slits mellan två världar och ingen kan välja åt mig.

Har precis sätt ett till avsnitt på Gossip Girl. Emma goes beroende! Måste få rekommendera en bra sida om du vill följa en serie precis när du har tid, www.tv-dome.net. Har inte kollat på nåt annat än Gossip Girl, men där finns i alla fall bara andra säsongen, men jag har redan den första på dvd så de är perfekt!
Två negativa saker är att man bara kan se 72 minuter, sen måste man vänta en timma innan man kan kolla igen. Finns dessutom ingen text.

Men se de possitivt, man kan inte bli allt för beroende och man lär sig mer engelska!
Oj va långt de blev.

XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0