update

Life goes on. Emma har fått en till passhäst, en favorit i repris kan man säga. Nu ska Image tränas upp så jag får göra något över huvud taget iår.. Den bästa av mina just nu är Pearl, känns för jävla fint att ponnyn går bäst. Tur att nån vet hur det ska gå till i alla fall!


Digital Image

Nu är det allt eller inget på Losttwomamas, går det inte nu så kränger jag nog henne. Nu sätter jag allt på ett kort och tränar som en dåre, bara ridträning.

Skulle rida ett galoppjobb på sandbanan igår, men hästen vart överladdad och jag fick knappt stopp på henne när vi kom fram till vägen. Jag hade inga skydd eller någonting, men hästen travade som en jävla klocka! Utan att ens vetat m de har jag gått och köpt mig en lite montéhäst (alldeles för liten)! Jag red säkert 25 i den tunga sanden, helt otroligt. Red ett heat på banan istället, orkade knappt hålla henne och in i den snäva kurvan gick det alldeles för fort och det blev ett galoppjobb istället, som jag hade tänkt mig från början..

På onsdag ska Jackpot starta i amatörlopp, jag som trodde att hästen inte skulle springa en meter till på en här gården.. Limen går i samma lopp, vilket betyder att jag inte fick rida i montéloppet med 6 hästar eller hur många det nu var.. That´s life!


Nu ska vi kolla på världen konstigaste film, Allt om min buske..


XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0