jag lekte med tetricks dress

Med våran allra största travhelg för året så hoppas jag att alla förstått att bloggerskan herself har befunnit sig inne på Valla fre-lör-sön. Jag vet helt ärligt inte om det går att sammanfatta en Elitloppshelg, men jag ska försöka.

I fredags var vi på Valla under lunchen och sålde lite, eller ja inget köpte något, men ändå. Jag, Klara och Mickas för en tonårsförälskelse i Tim Tetrick och när Madde sa att vi skulle ta hem hans dress och tvätta den så fick vi alla någon form utav damp/chock. Ibland undrar jag om jag verkligen är 18? Vi hade lite FF på kvällen eftersom alla drog in på auktionen, men vi somnade rätt tidigt ändå.

I lördags var det Valla för hela slanten. Körde fort med Losting på morgonen innan vi drog in. Skulle sälja, men det var så mycket folk så vi klarade oss. Oblige startade med Tetrick i vagnen, gick väl sådär, hamnade sist, men med bra tempo i loppet. På bortre lång skulle han gå, men han inte för Åke. Så kan det gå. Snabbt som tusan hem, tog in häst, duschade och drog in till Elitloppsfesten med Sandra och Marcus. Det var roligt, bartenderna hade dressar och drinkarna hette massa kul, men roligare har jag väl haft i mitt liv måste jag ju få erkänna.

Var hemma vid 03.00-tiden och klockan 06.00 väcktes vi, jippie va pigg man var! Åkte in med ponnysarna, Lufsen var väl sådär, travade inte helt hundra och det var liksom inget riktigt go i hästen. Tyson var däremot helt jävla underbar! Vann huuur lätt som helst på nytt världrekord! Jag och Klara både skrek och grät för fulla halsar. ÄNTLIGEN fick han sätta alla på plats. Han är bäst, och så kommer det alltid att vara.



Hängde på ett något varmt Valla hela dagen, somnade på stalläktaren och tittade på ett otroligt tråkigt Elitlopp. Gulddivisonen är liksom roligare.. Invidningen sög också med den där jävla bussen och buskarna som började brinna av den där jävla "brinnande väggen". Ryck upp er nu Valla!

Var på huvudstadsbanan från 06.45 till 21.00, så jag är inte något trött just nu.

XOXO, Emma.

Kommentarer
Postat av: Amanda aka Amzie

Haha det blev ingen elitloppsfest för min del :P Biljetterna kom aldrig fram, de skickade till fel adress och fanns inga biljetter kvar att skicka ut så det blev party ute på ekerö och övernattning på solvalla haha :P

2009-06-01 @ 21:47:29
URL: http://amzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0