Intryck i timmar <3

Idag har jag hunnit med mycket. Väldigt mycket.

Var uppe med tuppen och gick ner till stallet, plockade ut alla hästar och lastade på fyra i bussen. Vid 9-tiden for vi upp till Svenne Lindblom och drog därifrån redan vid 10.40. Det var bara lite småfel på alla fyra.

Vi svängde av i Bålsta och köpte thaimat. Drog hem och jag for upp till huset, duschade och åt på en halvtimma och for till plugget. Två skittråkiga lektioner - engelska och mediakommunikation - som jag i vanliga fall älskar, men har man idétorka är det inte särskilt spännande.

Mamma hämtade mig vid 16-tiden och skjutsade ut mig till stallet. Körde fort med lilla Losting, vilken häst hon var idag alltså!
Fy fasiken alltså. Om en månad får hon gå jobb på Valla, sen kör vi. Vilken skillnad på häst. På allt liksom.
Muskler, päls, magen och framför allt humöret. She loves me. And I love her to.

Idag när vi satt i hästbussen längtade jag verkligen efter tävlingsäsongen. Tänk er själva: sitta trångt intryckt i bussen i ett stenhårt säte, solen gassandes i ögonen så att man inte ser vad som händer på den lilla portabla dvd:n, i sju timmar ner till Jägerso. Det är underbart.

Nu babblar jag bara massa häst. Så blir det liksom. Nu ska jag plugga lite.

XOXO, Emma.

Kommentarer
Postat av: amanda aka amzie

meraa biiildeeer

2009-03-19 @ 22:01:20
URL: http://amzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0