Ursäkta mig, men hästjäkel

Jag vill ju bara börja med att säga att jag inte är på humör just nu. Hela jävla handen skakar pga att halva min nagel gick av och det känns som om jag måste spy. Kanske ska ta allt från början..

Åkte ut och körde Lost. Hon gick rätt hårt igår och imorgon är det fortkörning så jag tänke: "Jag kör så lugnt det går några varv." Det brukar ju gå sådär när man ska köra långsamt, men så lugn som hon var idag har hon aldrig varit och jag blev så stolt. Men den stoltheten försvann snabbt.

När jag kom till stallplanen så hade ena dörren blåst igen så jag skulle hoppa av och öppna den. Hästen får frispel och börjar springa. Rädd bland hästarna brukar jag aldrig vara, men nu tänkte jag: "Skenar hon nu med vagnen kommer jag aldrig kunna köra henne igen." Egentligen ville jag bara släppa och kräkas.

Jag höll kvar, och då springer hästfan in genom dörren när den ena är stängd! Jag lyckas dra ut henne men tror ni hon stannar? Jag fick bokstavligt talat hänga i tömmarna när hon var påväg ner mot gödselstacken.. Till slut stannade hon och jag lyckades klicka av vagnen och få in henne i stallet. Jag blev så rädd att jag blev arg på henne, så jag drog ut allt hö i boxen så fick hon stå där och skämas en stund.. Lite hårdare träning på den här damen kanske?

Nu ska jag gå och spy.


XOXO, Emma.


Kommentarer
Postat av: Naliita

Vad läskigt, man blir så uppjagad när man inte är direkt bredd på vad som händer.



Jag har nog aldrig blitt så arg, när jag red på kvällen jätte halt ute & mörk, så kommer det en äldre tjej och går ute med sin häst & hon hade en reflexväst, sen så springer hon och kommer smygande bakom mig & min häst fast utanför sjävla paddocken. Och min häst känner av sig det där & blir livrädd, och gör värsta u-svängen & springer så jäkla snabbt så han typ slog knut på sig själv & det gjorde så ont i min rygg eftersom jag inte var bredd, så hela ryggen knakade till & nacken så jag kunde inte ens hoppa av själv så min tvungen att bära ner mig... Och jag höll ju på att skrita av honom så där satt jag med långa tyglar & benen hängandes fritt. & jag va så sur på tjejen

2009-03-11 @ 23:11:23
URL: http://naliita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0