en lyrisk tränare

Jag som tyckte jag blivit så duktig på att lägga upp bilder i alla inlägg, och så läser man igenom bloggen en gång. Kanske inte var så duktig som jag trodde trots allt. Ska bättra mig! Måste köpa en ny digitalkamera. Orkar inte springa runt med systemisen varje gång.

Idag gick Lostis jobb. Alltså jag vet inte hur jag ska beskriva allting utan att få damp på tangentbordet. Ni som inte har häst (typ 3 st?) kommer förmodligen inte förstå min känsla. Det var som om någon bytt ut min häst emot någon annan. Hon hängde inte på vänstertöm. Hon drog inga bakben. Hon sprang inte med huvudet rätt upp i luften. Alltså, någon skulle ha filmat henne helt seriöst.

Jag är helt lyrisk. Körde 36-35, pullandes på tung bana och hade 86 i puls efter, blåste ingenting. Ni förstår inte hur bra det är för den här hästen. När jag fick henne hade hon över 100 i puls. När hon började gå fort ordentligt i riktiga tider brukade hon ha 10 slag mer än idag. Detta var alltså för knappt en månad sen. En högpulsad liten dam. Jag skulle kunna skriva 10 sidor till om hur nöjd jag är, men väljer att sluta här.

Jackpot gick också jobb, tummen upp där med. Micke körde 33, utan björntag. Det är ungefär som Lostis prestation idag, hur jävla bra som helst. Första gången man inte behöver köra med björntag på ett och ett halvt år.

Vilket tjat om dessa hästar. Men fan i helvete vad jag älskar dom. Nu ska jag skriva klart min text om Ipred-lagen. Ingen kärlek på de, men va fan, de måste göras.



XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0