otursdag?

Så less man blir alltså. Tar allt från början.. Sovmorgon stod på schemat, men jag gick upp halv 8 för att köra mina hästar. Det första jag gör när jag ska klä på mig är att tappa mobilen i toaletten. Grattis Emma! Knapparna är helt fuckade.. Gick ner, körde Lostis och Pärlan och red Jackpot. Pärlan travade sisådär och Losting var galen och skulle slå? Ingen perfekt start på dagen direkt.

Skulle åka 11, kvart i börjar jag koka mackaroner så jag hann knappt äta. Jag, mamma och Marre åkte i alla fall vid 11, när vi passerat Mälarkliniken så kommer smartot på att hon glömt väskan, bara att vända. Vi kom upp i bra tid i alla fall, sadlade på hästen och red ut på banan. Efter 50 meter, vid stallbacksläktaren blir Limen livrädd för Harnold som drar upp kameran, sadeln hamnar på snedd och Emma ramlar av. Grattis igen!

Hästen sprang in på innerplan och käkade gräs, så det var bara att kasta sig upp igen. Han var i alla fall lugn. Sedan gick allting fint, men hon som red nummer 1 kunde inte hålla hästen, red rätt upp i vingen och det blev en omstart. Den andra gick som smort, snabb ut och fick andra utvändigt. Efter 200 m hoppar 1:an som ligger innanför mig. Kärringen orkar inte hålla hästen och börjar skrika att hon måste ut. Jag skrev tillbaka: rid, rid, rid! Limen klarade inte riktigt att hålla luckan och hon rider rätt över mig och tar mig sig Limen ut i galopp. Emma får damp, skriker åt idioten, får ner hästen och försöker rida ikapp, men nr han väl kommer efter så går han inte en meter.

Limen började nästan jogga, fick dra tussarna 900 kvar och börja rida lätt (!) för att han över huvud taget skulle fortsätta springa! Usch så tråkig han blir bakifrån. Fick aldrig fart på honom igen, kom in på en 19-tid. Vad tror ni kärringen som red över mig fick för de då? 900 kronor i böter för grovt stört medtävlande av galopperande häst, 900 kronor!!!

Nu har jag precis tryckt i mig thaimat, duschen och sängen väntar.. Någon som vill höta något positivt? Jag har somarjobb :)



XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0