Ooooops

Idag känner jag mig allmänt duktigt. Nästan. Skippade plugget och spenderade dagen nere i stallet, körde Lostis och Pearl, packade till Vallen på lördag och pussade på Jackpot.

Emma försöker vara hurtig fastän det är någon vecka kvar tills hon får rida lopp, dessto mer tid har man på sig att bli stark som en björn. Eller oxe. Eller nåt.
Jag har mest varit ute och sprungit senaste tiden, men jag tycker det är ruskigt tråkigt och jag behöver mer benträning. Idag tänkte jag först bara powerwalka. Försökte komma på något sätt att samtidigt träna benen. Utfall var i alla fall jobbigt för både framsida lår och bak vid arslet. Vaderna då? Ni skulle ha sätt mig alltså.. Kom på någon egen gångart som såg helt muppig ut, men vad de tog! Där gick jag ensam i skogen, hoppade runt och tog mig fram på konstiga sätt. Men nu är jag trött i benen. Perfekt.

Bra middag åt jag också, sallad med grillad kyckling och vatten. Tummen upp. Direkt när jag kom hem så satte jag mig vid den här burken och skrev på mitt Palme-arbete, har mindre än hälften kvar nu, härligt. Lite engelska har jag hunnit plugga också. Nu är det bara svenskauppgiften och mediakommunikationen kvar. Känns helt okej.

Juste!! Det har jag ju glömt att berätta. Var på Valla hela kvällen igår. Jackpot skulle försöka kvala. Springspår och crazy horse doftade inte gott. Skrittade två bakvarv som värmning, helt tokig. Bytte till ett rakt entömsbett och åkte ut till defilering. Var helt galen i provstarten, gjorde en snygg tvärvändning så Micke höll på att flyga ur vagnen vid utgången.



Han som ledde volten gjorde det inte med bravur och första steget var det på nålar, tänkte precis resa mig och gå, då jag tittar på tv:n. Hästjäklen är i rätt gångart, och är lugn i dödens! Helt jävla fantastiskt, gick som en klocka hela loppet på 18,5. Det kändes som om hästen hade vunnit Elitloppet.

Oblige gick ju ut i Meadow Roads lopp också, slog Elitloppsklara Sundon's Gift med ett huvud. Är han verkligen något för det stora slaget sista söndagen i maj? Visst, han sänkte sitt rekord med 2,5 sekunder men ändå.. Obba travade i alla fall 1.11,?, vilken märr!

Oj va långt det blev.. :)

XOXO, Emma.

Kommentarer
Postat av: evelina

åh emma sluta. får ju ångest :(

2009-05-14 @ 22:56:49
URL: http://youtalkwaytoomuch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0