Vart tog motivationen vägen?

Jag orkar inte alltså. Skolan är så jävla slapp och boring och så fort man får en uppgift, prov eller arbete så känns det som om hela jorden håller på att gå under. Man orkar verkligen inte ta tag i saker. Jag som brukar vara så ansvarsfull av
mig. Som idag liksom. Hade idrottsprov, läst igenom papprerna tre gånger och svarar på alla frågor förutom två stycken. Vad är det för sorts utmaning?

Jag orkar inte ta tag i något i kväll heller. Förutom licensprovet då, men det är ju i alla fall lite roligt. Om en vecka har jag matte = inte börjat plugga. Den Nästa torsdag har jag ett skitstort engelskaprov om litteratur = inte börjat plugga. Om två veckor har jag ett historiaarbete som ska in = inte börjat. Sen så är det ju de där jävla körkortet också..

Jag orkar inte ta mig tid och börja. Skoldagarna går åt till att sträva efter att gå hem. Är som en zombie dagarna ut och jag orkar inte med det längre. Skulle hinna göra "allt" vi gör om jag gick 2-3 gånger i veckan, helt seriöst.

GE MIG MOTIVATION FÖR I HELVETE!

Måste bara berätta de här också.. Började trycka i Losting pencelin idag. Har aldrig varit med om att hästen har fått en chock av de, men självklart hände det just min häst.

Jag knäppte loss henne och körde på grimskaft i fall hon skulle få för sig nåt och de var väl tur de.. 10 sekunder efter vi var klara flög hon åt andra hållet med mig hängandes efter som en vante, for rätt över United som Marcus stod och skodde, och fortsatte mot Sarah som också stod på gången. Hon kutade lite fram och tillbaka och gnäggade innan vi lyckades trycka in henne i boxen.

Där irrade hon runt ett bra tag, säkert 10 minuter innan hon i alla fall kunde stå still. Hon blev skitsnurrig i huvudet, stod och röck säkert 10 minuter till. Hörsen och synen måste ha påverkats också, för allting vart jätteläskigt och minsta ljud hoppade hon till för. Stackars krake, hoppas hon tar det bättre imorgon.

XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0