det är faktiskt kallt ute

Idag har det hänt ganska mycket.

Jag drog till stationen imorse för att åka in till stan och Moderna museét. Inne på Centralen hittade jag alla människor och vi trängdes och hade mysigt på bussen.
Utställningen vi var på sög rent ut sagt. Den var typ lika stor som två klassrum och allt hade man redan sätt på internet. Vi var väl där i typ. 10 minuter. Sen drog jag och Sarah med Fredrika till hennes jobb och snackade, men jag och Sarah orkade inte vänta på henne så vi drog till Donken och bokstavligen kastade i oss mat.

Vi väntade i evigheter (en kvart) på tåget innan det kom. I Jakan gick Sarah av, men Kalle gick på. Jag la upp ena foten på sättet mittemot och en kärring kom fram till mig och dampade satan. Hon började ta mina vantar och skulle "torka" där jag satt foten. Jävla idiot.

Jag gasade vidare till stallet och red Bobban. Det gick totalt åt helvete. Han hoppade i första heatet som han gör ibland när han är oinsererad och lat. I andra var det precis tvärtom. Jag vände upp och gasade i väg i 40-fart. Efter 200 meter hoppar han i kurvan och skenar sedan runt med mig i 4 varv. Fy fan va arg jag blev på honom. Jävla häst. Jag hade verkligen ingen som helst kontroll på honom. Nästa gång tar jag vagn.
Ibland blir jag så less på allt. Men vi kommer igen.

Nu håller jag på att bli sjuk också. Har ont i halsen. Imorgon är det fredag. Wiiiiiiiie :D

XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0