vi har skapat ett liv

Förut verkade det så himla enkel. Du var inte speciellt snygg. Du var inte speciellt bra. Du var inte speciellt trevlig att ha och göra med. Men nu.
Har har blivit så vacker. Lagt på dig några kilon. Lugnat ner dig i träningen. Visat dubbel så mycket i jobben.
Jag förstår inte längre. Förstår ni att jag säljer en av mina bästa vänner? Det känns så otroligt hemskt. Jag har sålt flera hästar förut och klarat det.
Men du är så otroligt jävla speciell.
De flesta vet väl redan vilken bakgrund jag och där här hästen har skapat tillsammans, sedan hon vara va någon månad gammal. Vi skapade ett liv tillsammans, lämnade varandra några år, och hittade varandra igen. Och nu ska hon lämna mig. Och det är mitt fel. Fast jag kan inte skylla på mig. Hur ska jag klara av två hästar i vinter? Hur ska jag ha råd när jag går ut skolan?

Jag vet inte om jag gör rätt. Jag orkar inte tänka på det här just nu. Allting bara snurrar i mitt huvud. Inte kan jag fråga någon om råd heller. Det är bara jag som kan avgöra. Och det har jag gjort.
Helevet va jobbigt.




XOXO, Emma.


Kommentarer
Postat av: Amanda aka Amzie

sv: Jo.. 450.000 kr

2009-10-01 @ 21:44:20
URL: http://amzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0