crazy day

Idag har det faktiskt hänt ganska mycket. Dagen började i skolan med att pröva ut stundetmössa. Mer taggad har jag väl aldrig varit på att få slut på skiten, och nu kändes det som om vi skulle gå ut om någon vecka eller nåt! Men jag får snällt vänta ett tag till. Det var ingen billig historia direkt, men va fasiken, det är ju en gång i livet! Köpte på mig två tröjor också och lite smågrejer.


Emily testar en mössa.

Klockan 10.30 drog jag till Bro och vårdcentralen och kollade mina halsmandlar, har knappt kunnat svälja. Men det var bara ett virus och de gör läkarna inget åt.

Tillbaks i plugget någon timme och sen hem till stallet. Körde lilla Lostis lite grann, och sen selade jag på Bobby för första gången. Började med vanligt långsamhuvudlag och bomull.

Hann inte ens komma 300 meter innan han slog på en tvärnit, vände och bara sprang och bockade. Fick till slut in hästen i stallet utan att få med mig hela vägen och drog på ett tungband. Ut igen. Kom lika långt igen och han tvärvände för sladden som stod nere i kurvan. Han kom under skalmen med hela kroppen och började slå.
Ryggstycket fastnade i en ögla som finns till bröstan på vagnen och slog ännu mer. Fick runt honom åt rätt håll, in i stallet igen.

Drog på helstängt, käk och längde ryggstycket. Då var det som att trycka på en knapp, gick hur bra som helst! Adler kunde köra förbi i 30-fart och han bara kutade på. Visst sket han lösskit typ 20 gånger, men sån vet jag ju att han är, en nervös kille.

Vilket kliv hästen hade då! Lite mer i handen än lilla Lostis.. Det blir nog super.


Bobbsan idag.


Nya skylten kom upp idag.

XOXO, Emma.

Kommentarer
Postat av: Emily

haha för i helvete emma!!! ser verkligen ut som en sjöman >:

2009-09-10 @ 20:41:49
URL: http://youtalkwaytoomuch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0