update från gårdagen

Nej gott folk, jag har inte dött, även fast än man skulle kunna tro de. Gårdagen var en mycket händelserik dag som började klockan 06.57 i stallet. Jag körde Bobban med öppet för första gången, gick fint. Nathalie red Lostis med mig, hon är som en helt ny häst! Lilla Lost.


Tysse


Fritz.

Fixade klart stallet och vid 11 rullade vi in mot Vallen och lite ponnytrav. Matte hade med sig en superseg Tysse som vart 5:a och Fritte vart diskad. Sandra har brutit sitt högra pekfinger så jag fick äran att köra Varette i snabbloppet.


Jag och Varette.

Det gick väl helt okej, hon är ruskigt het så att det nästan är synd om henne, men jag lyckades hålla henne förvånadsvärt lugn och slutade 3:a med en liten gunga på 1.48,7 tror jag. Haha, ingen supertid, men det blev ett bra preparelopp inför Guldstoet. Hade vart 2:a om jag inte fått den onödiga galoppen i sista sväng. Nåväl, jag är nöjd!

Jag åkte med Sandra hem, men när vi kommer 1000 meter från avfarten i Bro så står trafiken still. Stod där skitlänge. Det hade vart en hemsk bilolycka, föraren dog och så var det flera alllvarligt skadade. Rebecca promenerade förbi våran bil och vi började snacka lite. Kom fram till att vi kunde klättra över viltstängslet och gå till Bro där mammsen kunde hämta oss. Så blev det. Synd att jag inte hade kameran, för vi måste ha sett riktigt nördiga ut. Men vi gick till det gamla spåret vid Broskolan. Inte igår man var där direkt! Men vi hittade än.

Åkte satan till stallet, drog in hästarna som Elin ännu inte hunnit med och gasade vidare mot Eve. Det var väl tänkt att vi skulle gå ut, men ingen av oss var så pigga på det så vi hade lite chilltime framför tv:n. Riktigt nice! Jag var hemma vid 00-tiden och somnade som en stock.

Idag tog jag sovmorgon till 10. Red först Lostis, första lätta galoppjobbet. Helt okej. Sen hjälpte Elin mig att rida Bobban, och han gick som han inte gjort något annat. Jättelugn och fin, så nu blir det ridträning på han också. Perfekt! Imorgon ska jag rida min älskade Jackpot med vanligt bett för första gången på länge också. Sen blir det Falun på kvällen.. Blä!

XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0